Algemene voorwaarden – The Salon Soest

>> Download hier de algemene voorwaarden

ARTIKEL 1: DEFINITIES

Als je lid bij ons bent of wilt worden en gebruik maakt van onze diensten of producten, dan doen wij dat graag met heldere en transparante afspraken. Door je inschrijving verklaar je deze algemene voorwaarden en de huisregels van The salon Soest te accepteren. De algemene voorwaarden en de huisregels zijn terug te vinden op de website en op te vragen in de salon.

The Salon Soest: Daarmee bedoelen we The Salon Soest – The bodytec salon en diensten en producten die wij aanbieden onder de naam deze naam en/of afgeleiden hiervan.

Club: de fysieke plek waar the salon training aanbiedt. Dit kan ook je thuisclub zijn. Extra: dit zijn de diensten of faciliteiten die tegen een vergoeding van the salon

kunnen worden afgenomen in aanvulling op het lidmaatschap.

Gastheer/vrouw: Onze medewerker die zorgt voor het beheer van onze locatie. Ingangsdatum: De overeenkomst gaat in en de ingangsdatum van je overeenkomst is gelijk aan de dag van jouw inschrijving.

Lid: Je kunt bij ons lid worden als je een natuurlijke persoon bent en 16 jaar of ouder. The salon kan je vragen aan te tonen door legitimatie dat jij degene bent van wie het lidmaatschap is.

Overeenkomst: de overeenkomst die ontstaat tussen The salon en het lid door inschrijving. Deze algemene voorwaarden horen ook bij je overeenkomst, net als specifieke voorwaarden die kunnen gelden voor eventuele extra of apart gemaakte afspraken.

Periode 1 maand: dit zijn de periodes waaruit je overeenkomst is samengesteld. Deze periodes starten vanaf de ingangsdatum en worden gebruikt om de betaalmomenten vast te stellen, als je gekozen hebt voor een betaling per maand. .

ARTIKEL 2: LID WORDEN
a. Je kunt lid worden bij the salon op de volgende manieren:

1. Op de club door het invullen van het inschrijfformulier op de kiosk.

ARTIKEL 3: LIDMAATSCHAP, TERMIJN
a. The salon hanteert verschillende lidmaatschappen:

  • – 6 maanden vast daarna per maand opzegbaar
  • – 9 maanden vast daarna per maand opzegbaar
  • – 12 maanden vast daarna per maand opzegbaar

b. We hebben verschillende lidmaatschapsvormen waarvan alle details zijn terug te vinden op onze website of in de gym. Alle lidmaatschapsvormen geven toegang tijdens de openingsuren van de gym.

c. Bij een lidmaatschap voor 1 keer per week zijn de toegewezen credits maximaal 2 weken geldig.

d. Bij de Inschrijving kun je aangeven voor welke lidmaatschapsvorm je een overeenkomst wilt aangaan.

e. 10% gezinskorting is enkel van toepassing als ieder gezinslid ingeschreven staat bij hetzelfde adres.

ARTIKEL 4: EXTRA’S

a. Wij bieden in aanvulling op je lidmaatschapsvorm verschillende extra’s aan. Deze kunnen per club verschillen. Actuele informatie, waaronder de tarieven voor extra’s, is te vinden op de website of is in de club op te vragen.

b. Je kunt een extra nemen bij het aangaan van je overeenkomst maar ook tijdens de looptijd van de overeenkomst. Een extra kan ook op ieder moment worden afgemeld gedurende de overeenkomst.

c. De Extra wordt per direct geactiveerd zodat je er meteen gebruik van kan maken.

d. Voor iedere duo les geldt een beperkt aantal deelnemers (vol=vol). The salon Soest kan als voorwaarde stellen dat lessen gereserveerd dienen te worden op een door The salson Soest te bepalen wijze.

e. Indien je lid wordt en kennis wilt maken met de club kun je een introductiesessie doen bij de gym. Dit kun alleen jij doen, niet je medegebruiker of vrienden. The salon Soest hoeft deze sessie niet zelf te verzorgen, maar kan deze ook uitbesteden aan de onderneming die de Personal Training op de club verzorgt.

ARTIKEL 5: TARIEVEN EN BETALING
a. Alle lidmaatschapsvormen hebben hun eigen lidmaatschapstarief en voorwaarden,

b. Als je lid wordt bij The salon kunnen wij inschrijfgeld in rekening brengen. Dit inschrijfgeld kan variëren per lidmaatschapsvorm indien er sprake is van een promotie. Als je je lidmaatschap hebt beëindigd en opnieuw lid wilt worden, ben je opnieuw inschrijfgeld verschuldigd.

c. Als je lid wordt, ben je lidmaatschapsgeld verschuldigd vanaf het moment van inschrijving. Ook de SEPA automatische incassomachtiging gaat vanaf dat moment

gelden. Alle lidmaatschapsbedragen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd en opeisbaar, conform art. 5d en 5e.

d. Indien we je betaling om wat voor reden dan ook niet kunnen incasseren (bijv. stornering, onvoldoende saldo, etc.), dan sturen we de incasso nogmaals naar je bank.

e. Als je ook nadat we je in gebreke hebben gesteld, niet aan je betalingsverplichting voldoet, dan ben je in verzuim. Op dat moment kunnen wij incassokosten in rekening brengen en kunnen wij de vordering uit handen geven. Ook kunnen we de overeenkomst met directe ingang beëindigen. Op dat moment ben je alle lidmaatschapsgelden verschuldigd die zouden moeten worden voldaan gedurende de looptijd van de overeenkomst plus de incassokosten die in rekening worden gebracht.

f. Een keer per jaar, per 1 januari, mogen wij onze tarieven verhogen met maximaal 5%. Indien wij daarvan gebruik maken, geeft dat geen recht de overeenkomst te beëindigen, tenzij de tariefsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt, of hoger is dan 5%. Tariefsaanpassingen vanwege overheidsmaatregelen kunnen onmiddellijk worden doorgevoerd ongeacht de hoogte en geven geen recht op ontbinding.

g. Als je geen gebruik maakt van de overeenkomst of de extra’s, vindt geen teruggave van het lidmaatschapsgeld plaats.

ARTIKEL 7: OPENINGSTIJDEN

a. The salon geeft aan wat de openingstijden zijn per locatie. Het kan zijn dat er in omstandigheden afwijkende openingstijden gelden. Bijvoorbeeld in geval van calamiteiten, feestdagen of van overmacht.

b. We willen onze club goed onderhouden en soms kunnen we een tijdelijke of gedeeltelijke sluiting niet vermijden. Dit kan het geval zijn indien we bijvoorbeeld werkzaamheden in een club moeten uitvoeren, of in geval van overmacht. In dat geval heb je geen recht op restitutie van lidmaatschapsgeld. Indien jouw thuisclub of

ARTIKEL 8: WIJZIGING DUO PT- EMS training – PERSONAL TRAINING

a. Wij willen het aanbod van onze lessen altijd up-to-date houden. Dat betekent dat wij de (inhoud van de) lessen, de soort lessen en het lesrooster regelmatig aanpassen. Dit. Incidenteel kan het voorkomen dat een les wordt geannuleerd. Deze aanpassingen of annuleringen geven geen recht op (gedeeltelijke) teruggave van het lidmaatschapsgeld.

b. Personal training neem je af bij The salon Soest. Dit betekent dat het kan voorkomen dat je verschillende trainers treft gedurende je lidmaatschap.

c. in beginsel worden de trainingen in duos gegeven, mocht je een 1 op 1 sessie willen dan brengt dit extra kosten met zich mee.
Deze kosten worden per ratio berekend.

ARTIKEL 9: VERHUIZING

a. Opschorting van je lidmaatschap om welke reden dan ook is niet mogelijk.
b. Indien u buiten de regio verhuisd dient u hiervan bewijs te overleggen. Daarop volgend kan the salon besluiten het lidmaatschap te ontbinden.

ARTIKEL 10: BEËINDIGEN LIDMAATSCHAP

a. Indien je een overeenkomst bent aangegaan voor een bepaalde periode, dan kun je deze niet op ieder moment opzeggen. De volledige afgesproken periode zal moeten worden voldaan.

b. Je kunt je overeenkomst opzeggen. Dit dient op de locatie aan de trainer en/of begeleider worden gedaan. Ook dient deze overeenkomst via email te worden opgezegd.

c. Wij streven ernaar in de clubs een omgeving te creëren waarin iedereen elkaar respecteert en de regels naleeft. Als je je niet houdt aan de afspraken van de overeenkomst, of indien je je niet houdt aan de huisregels of onaanvaardbaar gedrag vertoont, dan kan the salon je de toegang tot de clubs ontzeggen en de overeenkomst per direct beëindigen.

d. Samen sporten wordt bij The salon gestimuleerd. Het coachen van andere sporters op de clubs wordt echter uitsluitend overgelaten aan de personal trainers waarmee wij exclusief samenwerken. Als je toch personal training diensten aanbiedt kan dat voor ons een reden zijn om je overeenkomst te beëindigen.

e. Indien je een ander persoon, lid of geen lid, illegaal toegang verleent op enige wijze, kan The salon hiervoor als boete in rekening brengen en de toegang tot de club ontzeggen totdat deze boete is voldaan. Bij meerdere overtredingen kan The salon de overeenkomst beëindigen.

d. Er is op geen enkel lidmaatschap een proefmaand of bedenktijd van toepassing. Ieder lidmaatschap wordt afgesloten nadat er een proefsessie heeft plaatsgevonden.

ARTIKEL 11: RISICO EN AANSPRAKELIJKHEID

a. Het beoefenen van sport kan risico’s met zich meebrengen. Indien je gebruik maakt van onze faciliteiten, dien je zelf in te schatten wat je aan kunt. Je kunt een Personal Trainer in de arm nemen, of gebruik maken van de tips en adviezen die we geven of via andere middelen in de club. Je blijft zelf echter altijd verantwoordelijk voor de manier waarop je sport en de keuzes die je daarin maakt. Het gebruik van de faciliteiten is voor jouw eigen risico. Bij (twijfel over) fysieke condities, raden we je aan deskundig advies in te winnen van een arts of specialist om te bepalen wat voor jou de juiste en haalbare manier van bewegen is.

b. The salon en onze medewerkers zijn niet aansprakelijk voor materiële of immateriële schade als gevolg van een ongeval of letsel die je oploopt in onze clubs.

c. We adviseren je geen waardevolle spullen mee te nemen naar de Clubs. The salon aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, verlies of diefstal van je eigendommen.

ARTIKEL 12: KLACHTEN

a. Wij doen ons uiterste best iedereen van dienst te zijn en willen met onze clubs zoveel mogelijk mensen toegang geven tot sportfaciliteiten. Indien je klachten hebt betreuren we dat maar horen we dat uiteraard graag. Je kunt je in eerste instantie natuurlijk wenden tot de gastheer/vrouw in onze clubs en in tweede instantie tot The salon klantenservice, zoals beschreven op de website.

ARTIKEL 13: PERSOONSGEGEVENS

a. Om uitvoering te geven aan jouw overeenkomst beschikken we over jouw persoonsgegevens. The salon verwerkt jouw persoonsgegevens op behoorlijke en zorgvuldige wijze en binnen de kaders van de toepasselijke wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

b. In de privacyverklaring van The salon wordt op een rijtje gezet welke gegevens door ons worden verwerkt, voor welke doeleinden wij dat doen en hoe met de persoonsgegevens wordt omgegaan.

c. Ter bescherming van de veiligheid van de mensen en goederen in en om onze clubs, maken wij gebruik van video- en audiotoezichtapparatuur om de club 24 uur per dag te observeren. Video- en audiotoezicht is beperkt tot de parkeerplaats en club, en is niet aanwezig in de toilet-, douche- en kleedruimtes.

ARTIKEL 14: CONTACTGEGEVENS KLANTENSERVICE
a. Je kunt de contactgegevens van onze klantenservice vinden op de website: b. Postadres:
c. Je kunt daarnaast veel regelen met je trainer.

ARTIKEL 15: TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN
a. Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten door of met The salon

Soest aangegaan, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

b. Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst tussen het lid en The salon Soest zullen worden beoordeeld door de bevoegde rechter in het arrondissement te Utrecht. ( midden Nederland )

× Hoe kan ik je helpen?